BELT
LEVEL(၂)
(KATA) မ်ားတြင္ ခါးကို (Dachi) အျမင့္ျဖင့္
ရပ္ရမည့္ ေနရာမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ (HEIAN-SHODAN) တြင္ ညာေျခ၊ ညာလက္ျဖင့္ (Gedan
Barai) တားရာ၌ (KATA) ၏ အဓိပါယ္အရ ရန္သူက မိမိတားလိုက္ေသာ ညာလက္ကို ဖမ္းလိုက္သျဖင့္
မိမိညာလက္ကုိ ျပန္ရုန္းေသာ အကြက္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
လက္ခ်ည္းသက္သက္ရုန္းေနလွ်င္ အားနည္းေနမည္ျဖစ္၍ ညာေျခကို တစ္ဝက္သိမ္းၿပီးမွ လက္အားႏွင့္ ေျခအား(၂)အားေပါင္းကာ
လြတ္ေအာင္ရုန္းသည့္အျပင္ ထုိညာလက္ (Kentsui Uchi) ျဖင့္ တန္ျပန္တိုက္ခိုက္ရသည့္အခါ
(Dachi) သဘာဝအရ (Rinoji Dachi) သည္ က်ဥ္း၍ ခါးသည္ ျမင့္ကို ျမင့္ပစ္ရေပမည္။ ထို႔ေၾကာင့္
(HEIAN-SHODAN) ႏွင့္ ဥပမာျပဳရလွ်င္ ပထမဆံုးလႈပ္ရွားမႈမွသည္ ေနာက္ဆံုး (TECHNIQUE)
ျဖစ္သည့္ 9Hidari Shuto Uke) အထိ (BELT LEVEL) သည္ အနိမ့္အျမင့္ အေျပာင္းအလဲ မရွိေပ။
သို႔ေသာ္ (Kentsui Uchi) မထုခင္ တစ္ေနရာေတာ့မူ ျမင့္ကို ျမင့္ရေပမည္။
ၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ က-ေလ့ရွိေသာ တန္းျမင့္က-ကြက္မ်ားတြင္
ၾကမ္းခင္းဘက္လွဲခ်ၿပီး အိပ္ရသည္မ်ား ပါဝင္ေပသည္။ က-ကြက္ သေဘာ သဘာဝအရ ေျခစံုမတ္မတ္ရပ္ျခင္း၊
ေျခက်ဥ္းက်ဥ္းျဖင့္ ရပ္ျခင္းတို႔တြင္မူ အနိမ့္အျမင့္ ရွိႏိုင္ေပသည္။ ထိုသို႔ေသာ က-ကြက္မ်ိဳးမွလြဲလွ်င္
ေရြ႕လ်ားမႈတိုင္း ခါးအျမင့္က တစ္ေျပးညီ သာ ျဖစ္ရမည္။ ခါးတစ္ေျပးညီ ကစားတတ္သည့္ ကရာေတးသမားတစ္ေယာက္၏
(KATA) ကို ၾကည့္လွ်င္ (အေတြ႕အႀကံဳအရ) ၿပိဳင္ကားကေလးကုိ ေမာင္းသလို၊ ေျမြကေလးမ်ား လမ္းသြားသလို
နိမ့္ဝပ္ၿပီး ေသေသသပ္သပ္ႏွင့္ ၾကည့္၍ ပသာဒ ရွိလွသည္။ ႏွစ္သက္ရင့္ႏွင့္ ႏွစ္သက္ႏု၊ ဆရာေကာင္းတပည့္
(KATA) က-ေနစဥ္တြင္ ၾကည့္ၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္သည္။
No comments:
Post a Comment