Tuesday, May 2, 2017

BELT LEVEL(၁)


BELT LEVEL(၁)

ဦးစြာေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ကရာေတး၏ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ႀကီး (၆)ခ်က္အျပင္ သူ႔ေနရာႏွင့္ သူ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ေလးမ်ားလည္း ရွိၾကေပသည္။ ကရာေတးကို ေလ့လာလိုက္စားသည့္ လူငယ္ေလး မ်ားက နားလည္ၾကပါသည္။
(BELT LEVEL) ဟူသည္ (KATA) တစ္ခုကို က-ရာတြင္ ေျခေရႊ႕ၿပီး က-ရသည့္ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်အားလံုး၌(Dachi) သည္ ခါးအနိမ့္အျမင့္ မေျပာင္းရေပ။ (TECNIQUE) တစ္ခုမွ တစ္ခုသုိ႔ ေျပာင္းေရြ႕ရာတြင္  ခါးအနိမ့္အျမင့္ မညီညြတ္ျခင္းသည္ ကရာေတးနည္းစနစ္ မေကာင္းဟု ဆိုႏိုင္ ေပသည္။
က-ကြက္တစ္ခုတြင္ (Gedan Barai) တားစဥ္က ခါးနိမ့္တတ္ၿပီး၊ (Zuki) တက္ထိုးရန္ ေျခလွမ္းရာ၌ ေျခႏွစ္ခုဆံုရာတြင္ ခါးျမင့္တက္ၿပီး၊ ထိုးလိုက္သည့္ (Oi Zuki) အဆံုး၌ခါးျပန္နိမ့္သြားတတ္ျပန္သည္။ (TECHNIQUE) တစ္ခုတည္းမွာပင္ အစႏွင့္ အဆံုး မညီညြတ္သည့္အတြက္ (BELT LEVEL) က တစ္ေျပး တည္း မျဖစ္ေပ။ ၾကည့္မေကာင္းဘဲ လိႈင္းစီးသလို ျဖစ္ေန၏။ သိပံနည္းက် ဆိုရလွ်င္ ထိုးလိုက္သည့္ (Zuki) သည္ ထိမွန္ရာေနရာသို႔ ေရာက္ေသာအခါ အားသည္ ခါး၏ မညီမညာျဖစ္ေနမႈေၾကာင့္ တစ္ေနရာတည္း စုေဝးမသက္ေရာက္ဘဲ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားတတ္သည္။ တစ္နည္း (Concentrated Power) ျဖစ္မလာႏိုင္ေပ။ အားက ပ်ံ႕ႏွံ႔ (Disperse) သြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ (TECHNIQUE) တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအကူး၌ ေျခမ်ားလႈပ္ရွားရာတြင္ ခါးသည္ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေနရမည္။
ျမင္သာေအာင္ ဥပမာျပဳရလွ်င္ (HEIAN-SHODAN) တြင္ ပထမလႈပ္ရွားမႈမွာ ဘယ္ေျခ၊ ဘယ္ေရြ႕၊ ဘယ္လက္ (Gedan Barai) ျဖစ္သည္။ ထို (Gendan Barai) ရွိ ခါးအျမင့္သည္ ဒုတိယလႈပ္ရွားမႈျဖစ္သည့္ (Miji Oi Zuki) ထိုးၿပီးသည္အထိ တစ္ေျပးညီ အတည္ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment