ဂ်ပန္ျပည္သို႔
ကရာေတး ျပန္႔ပြားလာျခင္း(၃)
အိမ္ေရွ႕မင္းသား
အိုကီနာဝါကၽြန္းသို႔အလည္လာၿပီး မၾကာခင္မွာပင္ (FUNAKOSHI)၏ အထက္ အရာရွိမ်ားက သူ႔ကိုရာထူးတိုးျမွင့္ေပးကာ
အိုကီနာဝါ၏ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ရန္ ေစလႊတ္သည့္ အတြက္ ေက်ာင္းဆရာဘဝမွ အနားယူခဲ့ရေပသည္။
ထိုသုိ႔ နားရျခင္းေနာက္တစ္ခ်က္မွာ မိခင္နာမက်န္း၍ အိပ္ယာထဲလဲေနသျဖင့္ တစ္ဦးတည္းေသာ
သားျဖစ္သူအေနႏွင့္ျပဳစုလိုျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖင့္ အႏွစ္(၃၀)ေက်ာ္ လုပ္လာခ့ဲသည့္
(FUNAKOSHI)၏ ေက်ာင္းဆရာဘဝမွာ ဤတြင္ ဆံုးခန္းတိုင္ခဲ့သည္။ (FUNAKOSHI) ကမူ ဤသို႔ အလုပ္မွအနားယူခဲ့ရေသာ္လည္း
ေက်ာင္းကိစၥမ်ားႏွင့္ ကရာေတးကိစၥမ်ားကို အဆက္ျပတ္မခံခဲ့ပါဟု ေျပာဆိုခဲ့ေပသည္။
(၁၉၂၁)ခုႏွစ္ ကုန္ခါနီးတြင္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက
ဂ်ပန္ျပည္၏ ေရွးရိုးကိုယ္ခံပညာရပ္မ်ားအား ျပည္သူလူထုကို ျပသရန္အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေပသည္။
ဤတြင္ (FUNAKOSHI) ကလည္း အိုကီနာဝါ ကၽြန္းမွ ကရာေတးပညာကို “ တိုက်ိဳ ”တြင္ ဝင္ေရာက္ျပသခ်င္မိသည္။
သို႔ေသာ္ လူထုပရိသတ္က ကရာေတးအေၾကာင္းကို နကန္းတစ္လံုးမွ် မသိေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ခမ္းခမ္းနားနား
ထည္ထည္ဝါဝါႏွင့္ ကရာေတးကိုၾကည့္ရင္း စြဲမက္သြားေအာင္ ကရာေတး၏ ရပ္ပံုရပ္နည္း (DACHI)၊
ကကြက္(KATA) မ်ားပါေသာ လက္၊ ေျခ လႈပ္ရွားဟန္မ်ားကို ဓာတ္ပံုရိုက္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
ျပပြဲမစမီ ထိုဓာတ္ပံုမ်ားကို ဦးစြာခင္းက်င္းျပသခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကရာေတးျပပြဲမွာလည္း (FUNAKOSHI) ေမွ်ာ္လင့္ထားသည္ ထက္ ပိုမိုေအာင္ျမင္ေၾကာင္း
ေတြ႕ရသည္။
ျပပြဲအၿပီးတြင္ အိုကီနာဝါသို႔ (FUNAKOSHI)
ျပန္မည္ျပဳေသာအခါ (JUDO) ပညာ၏ဖခင္ (JUDO) ကို စတင္တည္ေထာင္သူ (JIGORO KANO) က တားျမစ္ခဲ့သည္။
သူတို႔၏ (KODOKAN) ခန္းမႀကီးထဲတြင္ (FUNAKOSHI) ၏ ကရာေတးပညာကုိ ျပသရန္ ေမတၱာရပ္ခံေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
ဤသို႔ နာမည္ႀကီး ဂုဏ္သေရရွိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး၏ ေတာင္းဆိုမႈကို (FUNAKOSHI) မျငင္းခဲ့ေပ။
(JUDO) ေလ့က်င့္ယွဥ္ၿပိဳင္ရာ (KODOKAN) ခန္းမထဲတြင္ ကရာေတးသိုင္းကြက္ (KARATE
KATA) မ်ားကို (SHIN KIN GIMA) ဆိုသူ ကရာေတးသမားတစ္ဦးႏွင့္ တြဲဖက္ျပသခဲ့ၾကသည္။ (SHIN
KIN GIMA) သည္ (TOKYO SHOKA DAIGA) ၏ ပထမတန္းစား ကရာေတးသမားေကာင္း ျဖစ္ေပသည္။
No comments:
Post a Comment