Saturday, April 29, 2017

4.RHYTHM(၃)


                               4.RHYTHM(၃)

         ေနာက္ထပ္ ဥပမာတစ္ခုမွာ ေရပန္းစားလြန္းသည့္ (UNSU KATA) ျဖစ္သည္။ ယင္း (KATA) ၏ လႈပ္ရွားမႈ အမွတ္စဥ္ (၈)ႏွင့္ (၉)တြင္ (Tate Shuto Uke) ႏွင့္ (Gyaku Zuki) ျဖစ္သည္။ လႈပ္ရွားမႈ (၁၀)ႏွင့္ (၁၁)တြင္လည္း (TECHNIQUE) မွာ အတူတူ(ဘယ္/ညာသာေျပာင္းသည္။) ပင္ ျဖစ္သည္။
(၁၂)ႏွင့္ (၁၃)၊ (၁၄)ႏွင့္ (၁၅) စသည္ျဖင့္ စုစုေပါင္း လႈပ္ရွားမႈ (၈)ခု ပါရွိသည္။ ထို(၈)ခုကုိ ကစားရာ၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ကေလးမ်ားမွာ (RHYTHM) ကို တစ္ခုျခင္း၊ တစ္ခ်က္ျခင္း (MONO TONE) ကစားၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ၾကေတာ့လည္း လႈပ္ရွားမႈ (၈)ခုစလံုးေပါင္းကာ အျမန္ကစားၾကသည္။ ဤေနရာ၌ (KATA) ၏ သေဘာမွာ ေလးဘက္ေလးတန္အရပ္မွ ဝိုင္းဝန္းတိုက္ခိုက္လာသည့္ရန္သူကို ခုခံကာကြယ္ပံု အား ေလ့က်င့္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ (KATA) ၏ အျမဳေတကို ေပၚလြင္ေစရန္အတြက္ (Tate Shuto Uke) ႏွင့္ (Gyaku Zuki) တို႔ကို အတြဲလိုက္ (၄)တြဲခြဲၿပီး က-သင့္ ကစားသင့္ေပသည္။ တြဲလံုးတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုအၾကား ဆိုင္းတတ္လွ်င္ က-ကြက္မွာ အဓိပါယ္ပိုရွိၿပီး၊ ပိုမို၍လည္း ၾကည့္ေကာင္းလာ ကာ (Stoccato) လည္းျဖစ္၊ (RHYTHM) လည္း မွန္လာေပမည္။
အျခားဥပမာတစ္ခုမွာ ေႏွးၿပီးျမန္လွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမန္ၿပီးေႏွးလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္း ျခားနားခ်က္ (Contract) ကုိ ပီပီျပင္ျပင္ကလွ်င္ ကကြက္မွာ (RHYTHMIC) ပိုျဖစ္လာမည္။ (HEIAN) တြင္ (Migi Oi Zuki) ကစားရန္ျဖစ္သည္။ ထို (Zuki) ၿပီးလွ်င္ ေနာက္သို႔ တစ္ရာ့ရွစ္ဆယ္ဒီဂရီလွည့္၍ (Miji Fumikomi) ႏွင့္ (Miji Gedan Barai) ကို ကစားရမည္ျဖစ္သည္။ ထို (TECHNIQUE) မ်ား အၿပီးတြင္ (Haishu Uke) ကို အေႏွးကစားရသည္။ ထိုကကြက္တြင္ အျမန္ၿပီးအေႏွး၊ အျမန္ကို ပို၍ျမန္၊ အေႏွးကို ပို၍ေႏွးလွ်င္ (Contract) က ပိုမိုပီျပင္လာမည္။ ထိုသို႔ ပိုမိုေပၚလြင္ရန္ (Oi Zuki မွ Fumikomi ႏွင့္ Miji Gedan Barai) တို႔ကို ျမန္ႏိုင္သမွ်ျမန္ၿပီး (Haishu Uke) ကိုမူ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ထက္ ပိုမိုေႏွးေကြးကာ (TIMING CONTRACT) ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ကစားရမည္။ ထို႔အတြက္ ကကြက္မွာ (RHYTHMIC) ပိုျဖစ္လာလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ (KATA) ၿပိဳင္ေသာကေလးမ်ားသည္ (Contract) ကို ေပၚလြင္ေအာင္ ကစားတတ္ရန္ လိုေပသည္။

No comments:

Post a Comment