4.RHYTHM(၁)
(RHYTHM) ကို ေယဘူယ်အားျဖင့္ နားလည္ၾကသည္မွာ
အေႏွး၊ အျမန္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုသုိ႔ ေႏွးလိုက္ျမန္လိုက္ျဖစ္ေန၍ (KATA) ကေနပံုမွာ မ်က္စိပဒါသ
ရွိလွသည္။ (KATA) တြင္ (RHYTHM) မွာ အေတာ္ပင္ အေရးႀကီးေပသည္။ ေႏွးရမည့္ေနရာတြင္ ျမန္၍
ျမန္ရမည့္ေနရာတြင္ ေႏွးလွ်င္ (KATA) ပ်က္စီးတတ္သည္။
(SPEED) က႑က ေျပာလက္စကို ဆက္လက္ေျပာျပခ်င္ပါသည္။
(TEIKKI SHODAN/ TEIKKI NIDAN/ TEIKKI SANDAN-KATA) မ်ားသည္ အင္ႏွင့္ အားႏွင့္ က-ရမည့္
က-ကြက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အားကို ဦးစားေပး က-ၾကသည္။ (NIJUSHIHO/ KANKU-SHO/ EMPI-
KATA) မ်ားကမူ (SPEED) ကို ဦးစားေပးကာ က-ရေသာ က-ကြက္မ်ားျဖစ္သည္။
(TEAM KATA) ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုတြင္ တိုင္း/ျပည္နယ္တစ္ခုက
(NIJUSHIHO KATA) ႏွင့္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သည္။ (TEAM KATA) ျဖစ္၍ ညီရေပမည္။ ညီခ်င္၍
(SPEED) ႏွင့္ (RHYTHM) ကို ေႏွးပစ္လိုက္သည္။ အင္မတန္ျမန္ဆန္ၿပီး သြက္လက္ျဖတ္လတ္စြာကရမည့္
(NIJUSHIHO) ကို ညီေစလို၍ အားႏွင့္အင္ႏွင့္ က-ရမည့္ (TEIKKI) က-ကြက္မ်ားက (RHYTHM)
ႏွင့္ ခ်လိုက္ေသာအခါ ယင္း (KATA) ၏ အျမဳေတ(ESSENCE) မွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားရေတာ့၏။
ဤေနရာတြင္ (RHYTHM) ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာ့ဖခင္(ဒါးတန္း-ဦးသန္႔)
ရွိစဥ္က ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ ဆရာ့ဖခင္မွာ ဓာတ္ပံုႏွင့္ ဂီတကို ဝါသနာလည္းပါ၊ ေက်ာ္လည္းေက်ာ္ၾကားသူ
တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕မဆရာၿငိမ္းတို႔ႏွင့္ တစ္ဖြဲ႕တည္းသား သက္တူရြယ္တူ မိတ္ေဆြမ်ားျဖစ္သည္။
ဂီတ (RHYTHM) ကို ၾကားဖူးသည္ႏွင့္ ကရာေတး (RHYTHM) ႏွင့္ မည္သို႔ကြာျခားေၾကာင္း အေဖ့ကို
ေမးခဲ့ဖူးသည္။ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး (ဦး)ေပၚဦးသက္၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကုိလည္း
ဖတ္ဖူးသည္။ ဤတြင္ ပန္းခ်ီပညာတြင္လည္း (RHYTHM) ရွိေနေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ထို႔အျပင္ ပညာရပ္(၃)ခုတြင္ပါဝင္ေသာ
(RHYTHM) ကို စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသျဖင့္ ဆရာ့ေဖေဖအား ေမးၾကည့္ရာ ရွင္းျပခဲ့သည္။
(၁)
ပန္းခ်ီ၊ ဓာတ္ပံုတြင္ပါဝင္သည့္ (RHYTHM) မွာ (FORM RHYTHM)
(၂)
ဂီတတြင္ ပါဝင္သည့္ (RHYTHM) မွာ (TIMING RHYTHM)
(၃)
ကရာေတးတြင္ ပါဝင္သည့္ (RHYTHM) မွာ (MOVEMENT RHYTHM) တို႔ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment