Thursday, November 5, 2015

ကရာတေးသမိုင်း(၅)



ကရာေတးသမိုင္း(၅)

ဂ်ပန္တြင္ ကရာေတးပညာကို ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာသည္ႏွင့္အမွ် ကရာေတးသင္ေက်ာင္းမ်ားလည္း အထူးမ်ားျပားလာခဲ့သည္။ နည္းစနစ္မ်ားလည္း မတူဘဲ ျဖစ္လာခဲ့ရသည္။ (FUNAKOSHI) တို႔ ငယ္စဥ္က အိုကီနာဝါတြင္ ကရာေတးကစားလွ်င္ (NAWA TE) ႏွင့္ (SHURU TE) ႏွစ္ေၾကာင္းသာရွိခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားကလည္း တရုတ္ကိုယ္ခံပညာေက်ာင္းႀကီးႏွစ္ေက်ာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ႏွီးႏြယ္ေပသည္။ (WUTANG) ႏွင့္ (SHORINGI KENPO) ေက်ာင္းႀကီးႏွစ္ေက်ာင္းသည္ မင္းဆက္သံုးခုျဖစ္ေသာ (YUANG) (MING) ႏွင့္ (CHIN) မင္းဆက္တို႔တြင္ အလြန္နာမည္ႀကီးခဲ့ေပသည္။ (WUTAN) ေက်ာင္းကို (CHAN SAN FENG) က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ၿပီး (SHIRINGI) ေက်ာင္းကိုမူ (DARUMA) က စတင္ထူေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ သည္။ (DARUMA) သည္ (ZEN) ကို စတင္ေလ့လာလိုက္စားခဲ့သူျဖစ္သည္။

(WUTANG) ဟု ေခၚရျခင္းမွာ (CHAN SAN FENG) တို႔ စတင္ေလ့က်င့္ခဲ့ရာ ေတာင္၏အမည္ကို အစြဲျပဳေခၚဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ (SHORINGI) ကမူ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အစြဲျပဳေခၚေဝၚခဲ့ေသာအမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖင့္ ယူနန္ျပည္နယ္ရွိ တရုတ္ကိုယ္ခံပညာေက်ာင္းႀကီး ႏွစ္ေက်ာင္းႏွင့္ဆက္ႏြယ္ၿပီး အိုကီနာဝါမွ ကိုယ္ခံပညာမ်ား ေပါင္းစပ္ေျပာင္းလဲခဲ့ရေပသည္။ ထိုတရုတ္ေက်ာင္းႀကီးႏွစ္ေက်ာင္းႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ၿပီး အိုကီနာဝါတြင္ (SHORIN RYU) ႏွင့္ (SHOREI RYU) ေခၚ ကိုယ္ခံပညာေက်ာင္းႀကီးႏွစ္ေက်ာင္း ေပၚေပါက္လာခဲ့ေပသည္။
(SHOREI RYU) ေက်ာင္းတြင္ကစားသည့္ နည္းစနစ္မ်ားမွာ ကိုယ္ခႏၶာထြားက်ိဳင္းသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင့္ အထူးသင့္ေတာ္ၿပီး ေလးေလးမွန္မွန္ျဖစ္သည့္ (SOCHIN)၊ (GANKAKU) စေသာ ကကြက္မ်ားကုိ ေလ့က်င့္သည့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။
(SHORIN RYU) ေက်ာင္းတြင္ ကစားသည့္ နည္းစနစ္မ်ားမွာ ကုိယ္ခႏၶာေသးသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ပိုမိုသင့္ေတာ္ၿပီး လွ်င္ျမန္မႈကို ဦးစားေပးရသည့္ (UNSU)၊ (KANKU-DAI) စေသာ ကကြက္မ်ားကို ေလ့က်င့္ကစားသည့္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးျဖစ္သည္။
ယခုေခတ္ကရာေတးနည္းစနစ္မ်ားမွာ အဆိုပါေက်ာင္းႀကီးႏွစ္ေက်ာင္းမွ နည္းစနစ္မ်ားကို ေပါင္းစည္းကာ ကစားေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ (FUNAKOSHI) လိုက္စားသည့္ ကရာေတးစနစ္ကို ကမၻာတြင္ (SHOTOKAN) နည္းစနစ္ဟု ေခၚေဝၚၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ (SHOTO) သည္ (FUNAKOSHI) ၏ ကေလာင္အမည္ျဖစ္ၿပီး ၎ေလ့လာလိုက္စားျဖန္႔ျဖဴးေသာပညာျဖစ္၍ (SHOTOKAN) ဟု ေခၚျခင္းျဖစ္ သည္။

No comments:

Post a Comment