Thursday, October 1, 2015

FUNAKOSHI ၏ ဆရာကြီးနှစ်ဦး(၃)






FUNAKOSHI ၏ ဆရာႀကီးႏွစ္ဦး(၃)


(FUNAKOSHI) ၿမိဳ႕တြင္ လုပ္သက္ၾကာလာသည့္အခါ အထက္အရာရွိမ်ားက(FUNAKOSHI) အား ေက်ာင္းအုပ္ရာထူးသို႔ တုိးေပးရန္စီစဥ္ရာ၊ ၄င္းက လက္မခံခဲ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အိုကီနာဝါ၏ အစြန္အဖ်ားကၽြန္းမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရြ႕အမႈထမ္းရပါက ၎၏ကရာေတးဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဝးကြာမည္စိုး ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ တစ္ဖန္၎၏ မိခင္သည္လည္း ထိုစဥ္က မမာမက်န္းျဖစ္ေနသည္။ ေက်ာင္းဆရာလခ ႏွင့္ မိသားစုစားဝတ္ေနေရး မဖူလံုႏိုင္ေသာ္လည္း ကရာေတးပညာကို ျမတ္ႏိုးစိတ္၊ ကရာေတးဆရာႀကီးမ်ား ကို ခ်စ္ခင္ရိုေသစိတ္တို႔ေၾကာင့္ (FUNAKOSHI) ရာထူးတက္လမ္းကို ျငင္းဆန္စြန္႔လႊတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
          (FUNAKOSHI) ေက်ာင္းဆရာလုပ္ေနစဥ္ကပင္ ေရာင္ထံုးျဖတ္ရန္ဥပေဒတစ္ရပ္ကို အစိုးရက ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ ဤတြင္ လူငယ္မ်ားအၾကား အုပ္စုႏွစ္စုကြဲလာသည္။ (FUNAKOSHI) မွာ ေရာင္ျဖဳတ္ခ်င္ သည့္ အုပ္စု၌ပါဝင္ေပသည္။ ေရာင္မျဖဳတ္ခ်င္သည့္ လူငယ္မ်ားတြင္ ကရာေတးသမားမ်ားပါဝင္ ေသာေၾကာင့္
ဆရာမ်ားက ဆံပင္ျဖတ္လွ်င္ မိမိတတ္သည့္ ကိုယ္ခံပညာျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းေျပးထြက္ၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က (FUNAKOSHI) ကဲ့သို႔ ကရာေတးပညာတတ္ေသာဆရာမ်ား အစိုးရထံ၌ မ်က္ႏွာပန္းပိုလွခဲ့ၾက သည္။ အခ်ိဳ႕လူငယ္မ်ားမွ မတတ္သာလြန္း၍သာ ေရာင္အျဖတ္ခံရေသာ္လည္း လက္သီးကိုက်စ္ေနေအာင္ ဆုပ္ထားခဲ့ၾက၏။ သို႔ျဖင့္ ဂ်ပန္တြင္ ေရာင္ထံုးဓေလ့ တိမ္ေကာပေပ်ာက္ခဲ့ရသည္။
          (FUNAKOSHI) တြင္ (AZATO) ႏွင့္ (ITOSU) တို႔အျပင္ အျခားဆရာႀကီးမ်ားလည္း ရွိပါေသး သည္။ ထိုဆရာႀကီးမ်ားမွာ (KIYUNA),(TOONNO),(NIGAKI) ႏွင့္ (MATSUMURA) တို႔ျဖစ္သည္။ ၎တို႔တြင္ ကရာေတးပညာတြင္သာမက အေတြးအေခၚ အေျမွာ္အျမင္မ်ားပါ က်ယ္ျပန္႔စြာတတ္ကၽြမ္း ၾကသည္။ (KIYUNA0 ၏ထူးျခားခ်က္မွာ လက္ႏွင့္သစ္ေခါက္မ်ားကို ခြာယူႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ (TOONNO) မွာမူ (NAHA) ၿမိဳ႕ေတာ္က ျဖစ္ၿပီး ကရာေတးအျပင္ တရုတ္စာေပကုိပါ ႏွံ႔စပ္သူျဖစ္သည္။ (NIGAKI) က ကရာေတးအျပင္၊ အေတြးအေခၚပိုင္းတြင္ ေလးနက္ကၽြမ္းက်င္မႈရွိသည္။ (MATSUMURA) ကား အလြန္ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားသည့္ ကရာေတးသမားေကာင္းႀကီးတစ္ဆူ ျဖစ္ေတာ့သည္။
          ထိုေခတ္ဆရာႀကီးမ်ား၏ အေတြးအေခၚ အေျမွာ္အျမင္ရွိပံုကို ဆရႀကီး (AZATO)၏ ေဟာကိန္းအရ
သိႏိုင္ေပသည္။ (SHURI)ႏွင့္ ဆိုက္ေဘးရီးယား မီးရထားလမ္းေဖာက္ခ်ိန္၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ ရုရွ သင့္ျမတ္ေနခ်ိန္က ျဖစ္သည္။ (AZATO) က ထိုမီးရထားလမ္းႀကီးၿပီးလွ်င္ ရုရွႏွင့္ ဂ်ပန္စစ္ျဖစ္လိမ့္မည္ထင္ေၾကာင္း (FUNAKOSHI) ကို ေျပာခဲ့ဖူးသည္။ (AZATO) ၏ ေဟာကိန္းအတိုင္း (၁၉၀၄)တြင္ ရုရွႏွင့္ ဂ်ပန္ စစ္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ကရာေတးဆရာႀကီးမ်ား၏ ထက္ျမက္သည့္အေတြးအေခၚႏွင့္ သိျမင္ႏွံ႔စပ္မႈကို ဤအခ်က္က သိသာထင္ရွားေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း (FUNAKOSHI) က ကရာေတးသာမက စာေပ ပညာ ကိုပါ လက္လြတ္မခံဘဲ ေလ့လာလိုက္စားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment