Saturday, May 6, 2017

HARA(HIP)(၂)


HARA(HIP)(၂)

ဤတြင္ တစ္ခုေျပာျပခ်င္မိသည္မွာ (KATA) ကို ခါးျဖင့္ ကတတ္ေစရန္မွာ ေျပာရမည့္ကိစၥမို႔သာ ဆိုေျပာေနရသည္။ ကရာေတးကစားသည့္လူငယ္မ်ားကို (HARA) သင္ၾကားေပးရသည္မွာ အင္မတန္မွ ခက္ခဲလွေပသည္။ ဤသည္ကလည္း အေတြ႕အႀကံဳအရ ေျပာျပေကာက္ခ်က္ခ်ျခင္းျဖစ္သည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ေျပာေနသင္ေနတုန္းသာ ရေနၾကၿပီး တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ၾကာလာသည့္အခါမွာေတာ့ ခါး မပါဘဲ ေမ့က်န္ ထားၾကျပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ကရာေတးပညာကို တတ္ခ်င္စိတ္ႀကီးၿပီး ၿပိဳင္ပြဲဆုရယံု ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ိဳးသာ မကဘဲ (KATA) ကို ကရာေတးသမားေကာင္းပီပီ ကတတ္ခ်င္လွ်င္ ခါးမပါဘဲ လံုးဝမျဖစ္ႏိုင္။ ခါး မပါေသာ္ျငားလည္း ၿပိဳင္ပြဲတြင္မူ ႏိုင္ ႏိုင္ၾကပါသည္။ ယခုအခါ ဆုတံဆိပ္မ်ားရသည့္ သူ႔တပည့္၊ ကိုယ့္တပည့္မ်ားမွာ ခါးပါခ်ည္ရဲ႕ မဟုတ္ၾကေသာ္လည္း ေကာင္းၾက၊ ေတာ္ၾက၍ ဆုရၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ခါးကို ဦးစားေပး ကစားၾက၊ က်င့္ၾကသည့္အခါ က်င့္၍ေကာင္းသလို ၾကည့္၍လည္း ေကာင္းလွ သည္။ ဆရာႀကီး (FUNAKOSHI) အႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္သည့္ (BASSAI-DAI KATA) က-ကြက္သည္ ခါးကုိ အလြန္ဦးစားေပးကာ ကစားရသည့္ က-ကြက္မ်ိဳး ျဖစ္ေပသည္။ တကယ္နားလည္ၿပီး တကယ္တတ္သည့္ ဆရာတစ္ဦး (BASSAI-DAI KATA) ကို က-ေနလွ်င္ ခါးစည္းႀကိဳးထံုးမွ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္စီတြင္ က်ေနသည့္ ခါးစည္းစကေလးႏွစ္ခုမွာ ဘယ္ယိမ္း၊ ညာႏြဲ႕ျဖင့္ လႈပ္ရွားေနပံုကေလးက သိသာလြန္းလွသည္။ သာမန္လူတစ္ေယာက္ကိုသာ ဤအေၾကာင္းႀကိဳတင္ေျပာထားလွ်င္ (BASSAI-DAI KATA) က-သည့္အခါ က-သည့္ပုဂိုလ္မွာ ခါးတည့္၊ မတည့္ ခါးစည္းစကေလႏွစ္ခုကိုၾကည့္၍ ေျပာႏိုင္ေပသည္။ ခါး မထည့္တတ္ လွ်င္ ခါးစည္းစကေလးမ်ားမွာ သိပ္မယိမ္းႏြဲ႔ဘဲ ေကာင္းသင့္သေလာက္သာ ေကာင္းၾကေပမည္။ ခါးကို တကယ္အသံုးျပဳကစားတတ္မွ ကစားရာတြင္ သိပ္ကိုေကာင္းလာႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဆရာမ်ားက မိမိတို႔တပည့္မ်ား ခါးပါေအာင္ကစားတတ္ရန္ တိုက္တြန္းသင့္ေပသည္။ (KATA) မ်ားတြင္ ခါးပါေအာင္ ကစားတတ္ရန္ ေလ့က်င့္၍ အေကာင္းဆံုး (KATA) မွာ (DASSAI-DAI) သည္ အေကာင္းဆံုး
ျဖစ္သည္။

No comments:

Post a Comment