2.Power(၂)
(KANKU-DAI)
၏ ကကြက္လႈပ္ရွားမႈတြင္ မိမိလက္ကို အဖမ္းခံရျခင္းမွ ရုန္းထြက္သည့္ လႈပ္ရွားမႈကို ေတြ႕ရသည္။
ထိုလႈပ္ရွားမႈမွာ အေတာ္ပင္ သက္သာျငားေသာ္လည္း အေမာေျဖသည့္ ေလရွဴ-ေလထုတ္နည္းပါမွ မွန္ကန္မႈရွိသည္။
(KATA) တစ္ခုတြင္ အင္ႏွင့္အားႏွင့္ ထိုးကန္ေနရသည့္ ၾကားကပင္ အားမပါဘဲလုပ္ရသည္ကေလးမ်ား
ရွိပါသည္။
ဤတြင္ ကစားေသာကေလးက ထိုေနရာမ်ိဳးကို အားႏွင့္ ကစားျပန္လွ်င္လည္း ထိုၿပိဳင္ပြဲဝင္ကေလးမွာ ဘာမွ မသိေၾကာင္း ထင္ရွားျပန္သည္။ (JION-KATA) ၏ လႈပ္ရွားမႈတြင္ပါသည့္ (TEI SHO-UCHI) ကလည္း ထိုသေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ဤတြင္ ကစားေသာကေလးက ထိုေနရာမ်ိဳးကို အားႏွင့္ ကစားျပန္လွ်င္လည္း ထိုၿပိဳင္ပြဲဝင္ကေလးမွာ ဘာမွ မသိေၾကာင္း ထင္ရွားျပန္သည္။ (JION-KATA) ၏ လႈပ္ရွားမႈတြင္ပါသည့္ (TEI SHO-UCHI) ကလည္း ထိုသေဘာပင္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ (KATA) တို႔၌ အားပါသင့္သည္မ်ားကုိ
သိသိသာသာ အားထည့္ရမည္။ လုပ္ေဆာင္ သြားသည့္ (TECHNIQUE) မ်ားကို (Powerful) ျဖစ္ရမည္။
အားကို ခြဲျခားၿပီးသံုးတတ္ရန္ ေရွးဆရာႀကီးမ်ားက
ကကြက္မ်ားတြင္ သက္ဆိုင္ရာ (TECHNIQUE) တစ္မ်ိဳးထဲကိုပင္ ေျခလွမ္း(၃)လွမ္းျဖင့္ ကစားခိုင္းျခင္းမ်ားလည္း
ရွိသည္။ ဥပမာ- (HEIAN) ၏ အလယ္ပိုင္းသို႔ အလာတြင္ (JODAN-UKE) (၃)ခါ ပါဝင္ေပသည္။ ထို(၃)ခုတြင္
အားပါရာ၌ ပထမ(JODAN-UKE) တြင္ အားအေတာ္ ပါရမည္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ (JODAN-UKE) တြင္ အားေလ်ာ့ကစားရမည္။
တတိယ (JODAN-UKE) ကား အားအပါဆံုးျဖစ္ရမည္ဟု ဆရာႀကီးမ်ားက ဆံုးမထားေပသည္။ ဤအခ်က္မွာ
(Degree of Power) မတူေၾကာင္း ျပရာေရာက္သည္။ ထို(KATA) မွာပင္ အလယ္လိုင္းအျပန္တြင္
တစ္မ်ိဳးတည္းကိုပင္ ေျခလွမ္း(၃)လွမ္းျဖင့္ ကစားခိုင္းျပန္ပါသည္။ ပထမထိုးခ်က္မွာ အေတာ္အားပါ၍
ဒုတိယ အားအနည္းငယ္နည္းကာ တတိယထိုးခ်က္မွာ အားအပါဆံုးျဖစ္ရေပမည္။
တန္းျမင့္ကကြက္(တစ္နည္း)ၿပိဳင္ပြဲတြင္
(KATA) ႏွင့္ ဥပမာ ေပးရလွ်င္ (JION KATA) တြင္ လႈပ္ရွားမႈ၌ (Teisho
Uchi-TECHNIQUE) တစ္မ်ိဳးထဲကို (၃)ခါ လုပ္ခိုင္းထားသည္။ ထံုးစံအတိုင္း ပထမသည္ အေတာ္အားပါ၍
ဒုတိယက အားအတန္ငယ္ေလ်ာ့ကာ တတိယက အားအပါဆံုးျဖစ္ရေပမည္။ သို႔ျဖင့္ မည္သည့္ (KATA) ပင္
ကသည္ျဖစ္ေစ (TECHNIQUE) တစ္ခုထဲကို (၃)ႀကိမ္ျပဳရလွ်င္ ဤသို႔ခြဲကာ ကစားရေပမည္။ ဤသည္မွာ
(KATA) အမွတ္ေပးရာတြင္ ခ်င့္ခ်ိန္က်င့္သံုးရန္ႏွင့္ (KATA) ကရာတြင္ သံုးရမည့္
(Power) ပင္ ျဖစ္သည္။
Photo:Sayar Gyi U Khin Mg Oo
No comments:
Post a Comment