1.TECHNIQUE(၂)
ဥပမာ-(UNSU) ကကြက္၏ လႈပ္ရွားမႈအမွတ္စဥ္(၂)တြင္
(Ryo Te Chudan Keito Uke) ျဖစ္သည္။ ဤတြင္ အဓိက (TECHNIQUE) မွာ (Keito Uke) ျဖစ္သည္။
ဒိုင္လူႀကီးအခ်ိဳ႕က (Keito Uke) ကို နားမလည္ေပ။ သင္ၾကားျပသသည့္ ဆရာအခ်ိဳ႕ကလည္း မိမိဘာႏွင့္တားေနမွန္း
မသိခဲ့ၾကေပ။
တားသည့္လက္၏ အစိတ္အပိုင္းကို ဂ်ပန္အမည္ႏွင့္ ေခၚေဝၚရာတြင္ (Keito) ဟူသည္
လက္မ အျမင့္ဆံုးေနရာႏွင့္ လက္ေကာက္ဝတ္ၾကားတြင္ရွိေသာ အစိတ္အပိုင္းကို ဆိုလိုေပသည္။
တိုက္ခိုက္လာသည့္ လက္သီးကို (Keito) ႏွင့္တားလိုက္သည္ ဆိုရာတြင္ ဆိုခဲ့ေသာ လက္၏ အစိတ္အပိုင္းႏွင့္
တားရမည္ ျဖစ္သည္။ တားၿပီးလက္အစိတ္အပိုင္း၏ အေနအထားကို ၾကည့္လွ်င္ လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားက
ေဒါင္လိုက္မ်ဥ္းသဖြယ္ အစီအရီျဖင့္ ဦးစိုက္ေနမွ အမွန္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ တားၿပီးလက္၏ က်န္ရစ္ေနသည့္ပံုစံမွာ
လက္သန္းဘက္က ေအာက္ၾကမ္းခင္းႏွင့္ မ်ဥ္းၿပိဳင္ျဖစ္ေနလွ်င္ (Keito) ေခၚ အစိတ္အပိုင္းႏွင့္
ရန္သူကို မည္သို႔မွ် တားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ကရာေတးကို တကယ္တမ္းလိုက္စားသည့္ ဆရာႀကီးမ်ားကေတာ့
သိၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ေနသည့္ ကေလးကမူ ဘယ္လိုလုပ္ေနမွန္း မသိေၾကာင္း ထင္ရွားလွ၏။
သုိ႔ျဖင့္ (Sequence) က မမွားေသာ္လည္း (Technique) က မွား၍ ေနေခ်ၿပီ။
တစ္ဖန္ (GOJUSHIHO-DAI) ႏွင့္
(GOJUSHIHO-SHO) ပါဝင္ေသာ (TECHNIQUE) မ်ားကိုလည္း ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ ထို
(TECHNIQUE) မွာ (HEITO) ႏွင့္ တားသည့္ (TECHNIQUE) တစ္ခုပင္ျဖစ္သည္။ အတိအက် ေရးရလွ်င္
(GOJUSHIHO-DAI) ၏ လႈပ္ရွားမႈ အမွတ္စဥ္(၂၄)တြင္ လူကို (၂၇၀)ဒီဂရီလွည့္ၿပီး ဘယ္ဘက္လက္ႏွင့္တားသည့္
(TECHNIQUE) တစ္ခုရွိသည္။ (Hidari Haito Gedan Uke) ဟု ေခၚသည္။ (HAITO) သည္ လက္မ၏ မည္သည့္အစိတ္အပိုင္းကို
ေခၚေၾကာင္း ဒိုင္ေရာ၊ ဆရာပါမက၊ ၿပိဳင္ပြဲဝင္သူပါ သိထားသင့္ပါသည္။ (HAITO) ဆိုသည္မွာ
လက္ညိႈးအဆံုးႏွင့္ လက္မအၾကားရွိ ၾကြက္သား (MUSCEL) ကို ေခၚသည္။ (HAITO) အစစ္ျဖစ္ရန္
လက္၏ အထားအသုိတြင္ ထိုၾကြက္သားေရွ႕ထြက္၍ တင္းက်စ္မာလာေစရန္ (Shuto Uke) ကဲ့သို႔ လက္မကို
တစ္ဆစ္ခ်ိဳး ခ်ိဳး၍မရေပ။ ျမင္သာေအာင္ေျပာရလွ်င္ လက္မကို လက္ဖမိုးဘက္မွၾကည့္လွ်င္ လက္မသည္
လက္ဖမိုးထဲ ျမဳပ္ေနရမည္။ သို႔မွသာ လက္ညိႈးႏွင့္လက္မၾကားရွိၾကြက္သားက အေပၚသုိ႔ၾကြတက္တင္းမာလာေပမည္။
(KATA) ကစားေသာ ကေလး၏ လက္မသည္ တစ္ဆစ္ထဲခ်ိဳးကာ လက္ဖဝါးေဘးတြင္ ျမင္ေနရလွ်င္
(HAITO) သည္ မည္သည့္အစိတ္အပိုင္းကုိေခၚဆိုေၾကာင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ေသာကေလးက နားမလည္သည္မွာ
ထင္ရွားလွ၏။ (KATA) အလိုက္ (TECHNIQUE) တစ္ခုျခင္းစီ၏ တိက်မွန္ကန္မႈရွိရမည့္ ပံုကိုေရးရလွ်င္
ၿပီးႏိုင္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ခက္ခဲနက္နဲသည့္ ဥပမာကို ေရြးေပးျခင္းျဖစ္သည္။
လြယ္ကူေသာ ဥပမာအေနႏွင့္မူ ေရႊ၊ ေငြ ဆုတံဆိပ္မ်ား ရၾကသည့္ ကေလးမ်ားကုိ သက္ဆိုင္ရာ
(KATA) ကေစသည့္အခါ (KIBA DACHI) ပါလာလွ်င္ မိမိေျခဖဝါးႏွစ္ဖက္ကို မ်ဥ္းၿပိဳင္က်ေအာင္ပင္
မရပ္ႏိုင္သည္မွာ အေတာ္အရုပ္ဆိုးလွသည္။ (KIBA DACHI) လြတ္သည့္ (KATA) ကလည္း နည္းလွသည္။
ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုကိုၾကည့္ရသည္မွာ အေတာ္ပင္ အူယားစရာေကာင္းလွ၏။ ကရာေတးစတင္ကစားစဥ္ကပင္
သင္ၾကားလာသည့္ (KIBA DACHI) ကိုပင္ မွန္ေအာင္ မရပ္ႏိုင္သည့္ကေလးက ေရႊတံဆိပ္ဆု ရခ်င္
ရသြားတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment