1.TECHNIQUE(၁)
ဒိုင္မ်ားအေနျဖင့္ အထက္ပါအခ်က္(၆)ခ်က္ကို
အေရးႀကီးေၾကာင္းသိရန္ အရင္လိုအပ္ပါသည္။ ၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု၏ ေအာင္ျမင္မႈအတိုင္းအတာကို ဒိုင္အေတြ႕အႀကံဳနည္းေနသည့္အခါ
ဒိုင္ေပၚခ်ည့္အျပစ္ပံုခ်၍ မရေပ။ (KATA) ဒိုင္ေကာင္းမ်ားျဖစ္ေရးအတြက္ လက္ရွိအေျခအေနအရတာဝန္ေပးခံရသူမ်ား ကို ေကာင္းသထက္ေကာင္းမြန္ရန္ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ရည္သန္ေျပာလိုရင္း
ျဖစ္သည္။ မည္သူ႔ကိုမွ ပုဂၢလ ဓိဌာန္စြဲျဖင့္ ရည္ရြယ္ေျပာျခင္း မဟုတ္ေပ။
ဒိုင္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္
အနည္းဆံုး (KATA SEQUENCE) မ်ားကို မွန္ကန္စြာမွတ္မိလွ်င္ပင္ ဒိုင္လုပ္ခြင့္ျပဳရန္မွာ
အေျခအေနအရ လိုအပ္ေသာ အရည္အခ်င္းထက္ ေလွ်ာ့ေပါ့လက္ခံရျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုအေျခအေနကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္လွ်င္
ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမည္ ျဖစ္သည္။ ကကြက္သိရံုႏွင့္ (KATA) ဒိုင္လုပ္သည္ဆိုလွ်င္ အမွတ္ေပးၾကပံုမွာ
မည္သို႔မွ် မွ်တႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ (KATA) အမွတ္ေပးရာတြင္ ဦးစြာ
အခ်က္(၆)ခ်က္ကို ေလ့လာၾကည့္ရန္ လိုေပသည္။ ဤတြင္ အမွတ္စဥ္အလိုက္ အေရးႀကီးသည္ဟု မထင္ေစခ်င္သလို၊
(FOCUS) က အမွတ္စဥ္ (၆)ေနရာေရာက္ေန၍ ၎ထက္အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္(၅)ခ်က္ ရွိေနသည္ဟု လည္း
မထင္ေစလိုပါ။ သို႔ေသာ္ သတိခ်ပ္ရန္မွာ အမွတ္စဥ္(၁) (TECHNIQUE)ကိုမူ အမွတ္စဥ္တိုင္း၌
အဓိကက်ေသာ အဓိကအျဖစ္ မွတ္ယူေစခ်င္သည္။
(KATA) တြင္ ပါဝင္သည့္ (TECHNIQUE) မ်ားကို
ဒိုင္လူႀကီးက သိကို သိရမည္။ ဤ (TECHNIQUE) သည္ (Uke) တစ္ခု ျဖစ္ေနလွ်င္ ဘယ္ေနရာကို ဘယ္လိုတား၍
လမ္းေၾကာင္းက ဘယ္လိုဆိုသည္ကို သိဖို႔အေရးႀကီးပါသည္။ (TECHNIQUE) က မည္သို႔အေရးႀကီးပံုကို
တတ္ကၽြမ္းသည့္ ဆရာမ်ားက ျမင္တတ္ေၾကာင္း ဥပမာသာဓကမ်ားျဖင့္ ေျပာျပခ်င္သည္။ ကရာေတးၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္
ဆရာမ်ားက တပည့္မ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးၾကသည္။ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္သည့္ ကေလးမ်ားကလည္း ဤ(KATA)
မ်ားႏွင့္ ၿပိဳင္မွ အမွတ္ပိုရသည္ဟု ထင္မွတ္မွားေနၾကသည္။ ထို(KATA) မ်ားမွာ ဤႏိုင္ငံတြင္သာမက
ကမၻာ့ခ်န္ပီယံၿပိဳင္ပြဲ မ်ားတြင္ပါ ေရပန္းစားေနသည့္ (GOJUSHIHO-DAI) (GOJUSHIHO-SHO) ႏွင့္ (UNSU) တို႔ ျဖစ္သည္။ လူသိအလြန္မ်ားၿပီး ေရပန္းအလြန္စားသည့္ ထို (KATA) (၃) ခုႏွင့္
ဥပမာေပးခ်င္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment