ဂ်ပန္ျပည္သို႔
ကရာေတး ျပန္႔ပြားလာျခင္း(၇)
(၁၉၂၃)ခု
စက္တင္ဘာတြင္ ဂ်ပန္ျပည္သမိုင္း၌ အျပင္းထန္ဆံုးေသာ ငလ်င္လႈပ္ခဲ့ပါသည္။ ငလ်င္ဒဏ္ေၾကာင့္
တိုက်ိဳရွိအိမ္မ်ား မီးေလာင္ကာ အပ်က္အစီးမ်ားခဲ့ရသည္။ ထိုငလ်င္ကို (THE GREAT
KANTO EARTHQUAKE) ဟု အမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။ တိုက်ိဳၿမိဳ႕တစ္မ်ိဳ႕လံုး၏ အပ်က္အစီးမ်ားၾကားတြင္
ကံေကာင္းေထာက္မသည္မွာ (FUNAKOSHI) တို႔ ကစားရာ (DOJO) ျဖစ္ေသာ (MEISEI JUKU) လံုးဝ
မပ်က္စီးျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ (DOJO) ကို အတန္အသင့္ေတာ့ ျပင္လိုက္ရသည္။
ဤတြင္ ဂ်ပန္ဒါးသိုင္းဆရာႀကီး (HIROMICHI
NAKAYAMA) က (DOJO) အဆင္မေျပခင္စပ္ၾကား၌ မိမိတို႔၏ ဒါးသိုင္းက်င့္ရာ(DOJO) တြင္ ကရာေတးေလ့က်င့္သင္ၾကားရန္
ခြင့္ေပးခဲ့ေပသည္။ ၎ဒါးသိုင္း (DOJO) တြင္ ကရာေတးကစားရသည္မွာ အခ်ိန္ေလာက္ငမႈ မရွိခဲ့ေပ။
(FUNAKOSHI) တို႔ (DOJO) ပ်က္စီးျခင္း၊ ကရာေတးပညာကို လိုက္စားသည့္ တပည့္မ်ား မ်ားျပားလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္
(DOJO) အသစ္တစ္ခုဖြင့္ရန္ အႀကံျဖစ္ခဲ့သည္။ ၉၁၉၃၅) ဝန္းက်င္တြင္မူ ႏိုင္ငံႏွင့္အဝွမ္း
ကရာေတးပညာကို ပံ့ပိုးကူညီသူ မ်ားျပားလာသျဖင့္ ကရာေတးလိုက္စားသည့္ ပုဂိၢဳလ္မ်ား စုစည္းကာ
ကရာေတး (DOJO) အသစ္တစ္ခုကို (ZOSHIGAYA TOSHIMA) ရပ္ကြက္တြင္ သီးျခားဖြင့္လွစ္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။
(FUNAKOSHI) က ၎(DOJO) အသစ္ထဲသို႔ ပထမဦးဆံုး
ဝင္လိုက္ရသည့္အတြက္ ဝမ္းသာဂုဏ္ယူမႈမွာ ယခုတိုင္ အရသာရွိေနဆဲဟု ဆိုခဲ့ဖူးသည္။
(DOJO) အဝင္ဝတြင္ တင္ထားသည့္ ဆိုင္းဘုတ္အသစ္တစ္ခုမွာ (SHOTO KAN) ပင္ျဖစ္သည္။
(DOJO) ျဖစ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည့္ ေကာ္မတီလူႀကီးမင္းမ်ားက အဘယ္ေၾကာင့္
(FUNAKOSHI)၏ ကေလာင္အမည္ကို ေပးခဲ့မွန္း မသိေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ (SHOTO KAN) မွာ
(FUNAKOSHI) ငယ္စဥ္က တရုတ္ကဗ်ာမ်ား ေရးစပ္ရာတြင္ သံုးေသာ ကေလာင္အမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္
ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment